Hej,
Nytt datum för Rallylydnadinstruktör blir 11-12/4 + 2/5.
/Sofia
Hej,
Nytt datum för Rallylydnadinstruktör blir 11-12/4 + 2/5.
/Sofia
God fortsättning på er!
Här har det varit fullt upp med Lyxz valpar och en av tikarna blev jag extra kär i så hon bor kvar, Bling-Bling heter den nya lilla stjärnan.
Nu finns äntligen vårens kursprogram på hemsidan, efter April kommer vi starta fler kurser och även dagtidskurser om intresse finns!
Välkommen på kurs!
/Sofia
Hej!
Nu är kursprogrammet för hösten 2014 klart. Kurserna hittar du under kursprogramm.
Nu är Sofias Yorkshireterrier Lyxz parad och det förväntas valpar i slutet av Oktober, jättespännande med första egna valpkullen! Därför är det inga kurser som startar i November och December men vi är tillbaka och satsar för fullt på Kursverksamheten från 2015 igen. (Om det visar sig att det inte blir valpar kommer vi lägga in extrakurser om intresset finns.)
Ni är även välkomna in om ni vill köpa tillbehör eller foder till er hund eller katt. Vi säljer Acana och Orijen, båda utan spannmål och med hög köttmängd. Vi kan även ta hem om det är något speciellt ni saknar i vår lilla butik.
/ Sofia
Nu är vårens kursprogram ute även på hemsidan.
Under vintern har Sofia utbildat sig till K9 Nose work instruktör och det är en otroligt rolig hundsport för både ägare och hund!
Vi försöker få in en extra kurs då den första blev full direkt!
Sofia fortsätter även lära sig ännu mer inom Freestyle detta år och kommer gå kurs för tre utländska Freestyleproffs! De egna hundarna kommer även att tävla en del och säsongen startar redan imorgon för oss i Karlstad, två dagar i rad!
Snart kommer nya presentationer ut på personalen som jobbar på hunddagiset.
Ha en fantastisk trevlig helg!
/Sofia
Det finns plats kvar på följande kurser som är inplanerade än så länge, det kommer även nytt kursprogram för våren inom kort. Vill du ha informationen snabbare skickar du ett mail till mig så lägger jag in din mailadress i kundregistret, hemsidan uppdateras inte alltid lika fort som kurserna planeras in.
Vissa kurser är helt eller delvis inomhus beroende på väder.
Valpkurs/Grundkurs:
Teori 27/2 kl.18.15-ca21.00 Kursdatum praktik: 6/3, 13/3, 20/3, 27/3, 3/4 kl.18.15-19.45
Unghundskurs:
Onsdag 5/3 kl.18.15-19.45 Kursdatum: 5/3, 12/3, 19/3, 26/3
Nyttohund/Klickerkurs:
Torsdag 6/3 kl.19.45-21.00 Kursdatum: 6/3, 13/3, 20/3, 27/3
Rallylydnad Teori nya reglerna 2014:
Tisdag 25/3 kl.18.15-ca 20.15
Välkommen med din anmälan via formuläret här på hemsidan.
Missa inte årets roligaste aktivitet med hunden!
HUNDLÄGER 2013
Fredag 27/9 kl. 16.00 – Lördag 28/9 kl. 16.00.
Vi firar 8 år med massa roliga aktiviteter på härliga Ängsjö friluftsområde.
Ett helt dygn med kvalitetstid för dig och hunden tillsammans med andra glad hundägare.
Vi kommer anpassa innehållet lite efter deltagarnas önskemål men bl a får ni prova:
Kantarellsök
Rallylydnad på olika nivå
Spel & Lekar
Trix & konster
Klicker
Freestyle
Finns det intresse kommer man kunna promenera dit och vi hittar då en gemensam startpunkt.
Pris: 1850kr/person
I priset ingår: alla träning med Sofia Angleby som instruktör, kursmaterial, boende i 4-bäddstugor och priset är räknat på 2 personer per stuga, fika båda dagarna, middag på fredagen, frukost och lunch på lördagen. Det finns möjlighet att bo själv om man har en hund som inte går ihop med andra, eller dela av med kompostgaller om så önskas.
I din anmälan behöver vi veta om du har några mat allergier och om du hellre vill bo ensam, observera då att priset blir högre om du bor själv i en stuga. Vill du välja bort boendet meddelas detta och vi drar då av boende kostnaden. Vill du lägga till städning kostar det 250kr/stuga.
Meddela gärna önskemål på aktiviteter.
Sista anmälningsdag 6/9. (Minst 6 deltagare för att lägret ska bli av.)
Anmäl dig via kursanmälnings formuläret här på hemsidan
Anmälan är bindande!
Vid frågor kontakta oss gärna.
Välkommen!
Nu är äntligen höstens kurser ute på hemsidan. Vill du framöver alltid ha det så fort det är klart är det säkrast att maila mig så jag har din mailadress.
Heart of gold fyllde 8 år i somras och det firar vi genom att ha hundläger i september 2013. Mer info kommer om pris men det går att anmäla sig redan nu!
/Sofia
Hej,
Vill börja med att önska alla god fortsättning på året!
Vill även visa vår söta julfilm från vårt hunddagis! kvaliten på kameran är inte den bästa men hoppas den sprider lite glädje ändå:)
Vill även passa på att tacka er alla som gjorde år 2012 så roligt och givande på många sätt!
Vi har idag fullt upp på hunddagiset i Jakobsberg och jag har därför försökt hålla mig till två kurskvällar/vecka. Jag jobbar ju även en del helger med utbilningar och som domare i rallylydnad och när jag inte jobbar tävlar jag och mina hundar eller går själv utbildningar för att bli en bättre hundtränare.
Nu är kurprogrammet klart för våren 2013 och kommer upp inom kort på hemsidan. Vill du få Kursprogrammet direkt till din mail när det är klart kan du maila mig så läggs du in i kundregistret.
Vill du anmäla dig till någon kurs ber jag dig fylla i anmälningsformuläret här på hemsidan. Även om du är stammis;)
Jag tycker jag lyckats få till ett bra kursprogram med massa roliga och nyttiga kurser! Men saknar du någon kurs får du gärna skicka en intresseanmälan.
En till film som jag och en från mitt lag gjort, den är lite rolig:)
/ Sofia
Ser ju att jag inte lagt upp mitt lag TEAM heart of gold´s andra film, den måste ni se:
http://www.youtube.com/watch?v=kQ6QER9ALq0&feature=youtu.be
Sen är här en länk till reklamfilmen där min lilla Lyxz var med:
http://www.youtube.com/watch?v=EdggWEbR-Qg&sns=fb
Hej,
Det är inte ofta jag hinner uppdatera hemsidan själv men nu efter en hel del önskemål lägger jag upp en ny rallylydnadskurs för de två högsta klasserna.
Vi startar Onsdag 21/11 kl.19.30 i Jakobsberg.
Jag har fått in massa intresseanmälningar även till Nybörjarkursen i rallylydnad men det blir troligen först i Januari.
Alla vinterns kurser kommer upp inom kort och vi kommer hitta på en hel del skoj nu när jag har min fina lokal att vara i när det är kallt ute.
Mer info hittar du i kursprogrammet.
Skicka gärna in din anmälan via formuläret här på sidan!
Trevlig helg!
/Sofia